Üst MenüForum kuralları Üst MenüGenel Haberler Üst MenüSoru Sorun Üst MenüForum Takımı Üst MenüReaL Para Üst MenüVİP Bölüm Üst MenüTurnuval Forum
OyunJet Bütün Oyunlar
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 26 Oy - Ortalama: 3.23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C# DERS-5
Yazar Konu
EYETRON Çevrimdışı
Game Developer&3D
*
Kıdemli Üye

Yorum Sayısı: 1,487
Edilen Teşekkürler: 313
Alınan Teşekkürler:
64 mesajında 72 kere
Üyelik Tarihi: 03-03-2012

Rep Puanı: 165
ReaL Para: 891.38
Yorum: #1
Kalp - Sevgi C# DERS-5
OPERATÖRLER
PROGRAMLAMA DİLİNDE TANIMLANMIŞ SABİT VE DEĞİŞKENLER ÜZERİNDE İŞLEMLER YAPMANIZI SAĞLAYAN KARAKTER YA DA KARAKTERLEME TOPLULUKLARINA OPERATÖR DENİR.

ARİTMETİKSEL OPERATÖRLER

DÖRT İŞLEM İÇİNDİR.
TOPLAMA(+),ÇIKARMA(-),ÇARPMA(*) VE BÖLME(/) İÇİN BU KARAKTERLER KULLANILIR.TÜM DÖRT İŞLEM İÇİN BUNLAR KULLANILIR.

İLİŞKİSEL OPERATÖRLER
DOĞRU(TRUE),YANLIŞ(FALSE) İLİŞKİSİNDEN İBARETTİR.PROGRAMDA KOŞUL İFADELERİ KULLANILARAK PROGRAM AKIŞINI DEĞİŞTİRMEYE YARAR.MESELA ŞÖYLE DİYELİM.HAVA YAĞIŞLI MI/ DİYE BİR SORUYA EVET DERSEK ŞEMSİYENİ AL, HAYIR DERSEK ŞEMSİYEYE GEREK YOK GİBİ BİR MANTIĞA SAHİPTİR.OYUNDA İSE DÜŞMAN ÖLDÜRÜLDÜ MÜ? SORUSUNA EVET İSE BAŞKA DÜŞMAN GÖNDER HAYIR İSE ÖLDÜRMESİNİ BEKLE GİBİ BİR MANTIKTIR. Gülümseme BİLMİYORUM ANLATABİLDİM Mİ? Göz kırpma
EŞİTTİR(==)
EŞİT DEĞİLDİR(!=)
BÜYÜKTÜR(>)
KÜÇÜKTÜR(<)
BÜYÜK EŞİTTİR(>=)
KÜÇÜK EŞİTTİR(<=)
İFADELERİ KULLANILIR.
== EŞİTTİR ANLAMINA GELİR = İSE DEĞER ATAMA YANİ A=5 GİBİ Gülümseme
VE MANTIKSAL OPERATÖRLER
VE(&&)
VEYA(||)
DEĞİL(!)

(&&) VE OPERATÖRÜ SORGULANAN TÜM ŞARTLAR DOĞRU OLDUĞU ZAMAN DOĞRU ŞARTLARDAN BİRİ YANLIŞ İSE YANLIŞ DEĞERE DÖNÜŞTÜRÜR.
(||)VEYA OPERATÖRÜ SORGULANAN ŞARTLARDAN BİRİ DOĞRU İSE DOĞRU HEPSİ YANLIŞ İSE YANLIŞ DEĞERİNE DÖNÜŞTÜRÜR. | ŞEKLİ PC'DE ALT GR+ BAŞLA TUŞU ÜSTÜNDE Kİ <> İFADELERİ OLAN TUŞ İLE YAPILIR.KAFANIZA TAKILMASIN Göz kırpma
(!) DEĞİL İFADESİ İSE ŞARTI TERSİNE ÇEVİRİR.

BİR DE SİZE MOD ALMAYI ÖĞRETEYİM.
MOD GENELDE KULLANICININ GİRDİĞİ SAYININ ÇIFT Mİ TEK Mİ OLDUĞUNU BULUR.
ÖRNEK YAPACAĞIM AMA İF-ELSE DEYİMLERİNİ ÖĞRENMEDİĞİMİZ İÇİN BASİT ŞEKİLDE ANLATIRIM İF-ELSE KONUSUNA GELİNCİ BİR DAHA ANLATACAĞIM. DAHA İYİ ANLARSINIZ ,

int i,x;
Console.WriteLine("Sayıyı gir");
x=Convert.ToInt16(Consolo.ReadLine());
i=x%2
Console.WriteLine("{0}",i);
Console.ReadKey());

-BURADA MODUN İŞARETİ %'DİR
-EKRANA GELEN RAKAM EĞER 0 İSE GİRDİĞİMİZ SAYI ÇİFT,1 VEYA ÜSTÜ İSE TEK SAYIDIR(MOD İŞLEMİ BÖLMEDE KALANI ALIR,MESELA 15 GİRSEK 2'YA BÖLECEK VE SONUÇ 7.KALAN 1 OLACAK VE KALAN 1 OLDUĞU İÇİN SAYI TEK OLACAK.14 GİRSEK CEVAP 7 KALAN 0 OLACAK VE BİZ DE ÇİFT OLDUĞUNU ANLAYACAĞIZ)
İLERİ DE BUNU İF-ELSE İLE ANLATACAĞIM, OZAMAN DAHA İYİ ANLARSINIZ...

BİR DAHA Kİ DERSTE GÖRÜŞMEK ÜZERE Gülümseme
SORULARINIZI YORUM OLARAK YAZABİLİRSİNİZ
REP İSTERİM Göz kırpma

Cahile söz anlatmak, deveye hendek atlatmaktan zordur.
19-04-2012 13:23
kullanıcının web sitesini ziyaret et kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Kalp - Sevgi C# DERS 6 EYETRON 7 1,959 29-06-2013 13:17
Son Yorum: Programci
Kalp - Sevgi C# DERS 7 EYETRON 6 1,980 11-05-2012 17:34
Son Yorum: EYETRON
Kisneme-Gülme DERSLERE BAŞLAYALIM C# DERS-1 EYETRON 5 1,784 03-05-2012 16:12
Son Yorum: Mucit
  C# Console Uygulaması DERS-1 TaaRRuz 0 1,014 21-04-2012 15:18
Son Yorum: TaaRRuz
Kalp - Sevgi C# DERS-4 EYETRON 4 1,602 08-04-2012 17:42
Son Yorum: EYETRON

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Kurucu » Yönetici » Üst Yetkili » Yetkili » Platin Üye » Gold Üye » Silver Üye » Yeni Üye » Yasaklı Üye

Dost Linkler
İletişimReaLses Yukarı GitArşivRSS Beslemesi