Üst MenüForum kuralları Üst MenüGenel Haberler Üst MenüSoru Sorun Üst MenüForum Takımı Üst MenüReaL Para Üst MenüVİP Bölüm Üst MenüTurnuval Forum
OyunJet Bütün Oyunlar
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 36 Oy - Ortalama: 2.64
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CryEngine Ders Linkleri(ALINTI)
Yazar Konu
Mistap Çevrimdışı
GameEditor
*
Emektar Üye

Yorum Sayısı: 841
Edilen Teşekkürler: 23
Alınan Teşekkürler:
63 mesajında 102 kere
Üyelik Tarihi: 16-01-2012

Rep Puanı: 578
ReaL Para: 820.61
Yorum: #1
CryEngine Ders Linkleri(ALINTI)
CryEngine'ye Başlarken



CryEngine SDK'ya başlarken
Sistem Gereksinimleri








Gelistiricler Için Sistem Gereksinimleri



•Desteklenen isletim sistemleri: Windows XP SP2, Windows Vista SP1 or SP2,
Windows 7

•64-bit islemci (çift çekirdek veya daha iyisi siddetle tavsiye edilir)

•2 GB RAM (4 GB önerilir)

•ShaderModel 3 destekli ekran karti (örnegin NVidia 6 seri kartlari)



Kullanicilar Için Sistem Gereksinimleri

Kullanicilar Sandbox olmadan sadece oyun baslaticisini düsük sistemle
kullanabilir.



•Desteklenen isletim sistemleri: Windows XP SP2, Windows Vista SP1 or SP2,
Windows 7

•32-bit ya da 64-bit islemci (çift çekirdek veya daha iyisi siddetle tavsiye
edilirded)

•1 GB RAM (2 GB önerilir)

•ShaderModel 3 destekli ekran karti (örnegin NVidia 6 seri kartlari)



AI ve Physics kullanimi islemciye baglidir.Crysis 1 Için gerekli olan:

Supported Processors: Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz Vista) yada daha iyisi,
Intel Core 2.0 GHz (2.2 GHz Vista) yada daha iyisi, AMD Athlon 2800+ (3200+
Vista) yada daha iyisi.



Ek Yazilim Gereksinimleri



•DirectX End-User Runtime (Agustos 2009)

•Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package (both x86 and x64)

•Ekran kartinizin en son sürücüsü



Direct X

CryEngine 3.0.5, DirectX'in Agustos Ayindaki Paketi Destekliyor. Asagidaki
linkten ulasabilirsiniz.

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.



32 Bit Destegi Ile Ilgili Notlar

Sandbox 32 Bit versiyonu içerir fakat bellek sinirlamasi oldugu için 64 Bit
önerilir. Level üzerinde çalisma yaparken sik sik çökmeler yasanabilir.



CryEngine'i Farkli Platformlarda Çalistirma








PC (Windows)



•In Bin32 için 32bit .exe/.dll CryENGINE ve Sandbox

•In Bin64 için 64bit .exe/.dll CryENGINE ve Sandbox

•DCC exporters ve bazi araçlar Tools klasöründe



Sandbox için Bin32\Editor.exe or Bin64\Editor.exe.

Engine Settings Manager (Tools\SettingsMgr.exe) kaynak derleyiciler için kayit
defteri anahtarlarini degistirmek için kullanilir.



Sandbox Baslatma








Sandbox'i çalistiran Editor.exe
root klasörlerinde yani Bin32 ve Bin64 klasörlerinde bulunur. Bu uygulama ayni
zamanda baslat klasöründe bulunan dosya ilede baslatilabilir.



Burasi sadece bir baslangiç Sandbox editoru daha sonra kullanmayi tavsiye
ederiz. Aksi takdirde Level yüklemelerinde çökme yasanabilir; bu sorun ancak
Editorü yeniden baslatarak çözülebilir.

CryENGINE 3 Sandbox Ile Yeni Bir Level Açma
Level'a kisaca harita diyebiliriz. Oyun içinde level açilmasi oldukça basittir.

Hazirlanalim
Bin32 veya Bin64 klasörlerinde bulunan Editor.exe dosyasini açiniz.

Not: Bazi sistemlerde level yükledigimiz zaman bir islem olmaz ve ekran siyah olur. Bu durumda Editoru yönetici olarak çalistirin.

Nasil Yapacagiz?
Level açmak için

1. Açtigimiz Editor'de asagidaki resimdeki gibi bir ekranla karsilasirsiniz


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz.

2. File menüsüne gelelim. File menüsü loglarin gösterildigi ve levellerle ilgili yapilan islemlerin oldugu menüdür.


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz.

3. Burdan Open fonksiyonuna tiklayalim.

4. Önümüze browser ekrani gelecektir. Levellerin bulundugu dizin CryENGINE3/game/levels buradir.

5. Browser'dan Forest klasörünü bulunuz. Içinde Forest.cry dosyasi olacaktir. Bu dosya türü level'lin datasidir.

6. Forest.cry dosyasini açalim.


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz.

Artik editör haritayi açar ve kesfetmeye baslariz.

Çalisma Sekli Nasil

Editör .cry dosyalarini okuyarak içindeki layer'lari algilar. .cry level düzenleme formatidir. Yaptigimiz degisiklerin kaynagi içinde saklidir. Aslinda bir nevi arsiv formati diyebiliriz. Bu format düzenli bir sekilde listelenir. Yani XML data'larini okur. XML datalari verecegi fonksiyonlar ile editöre yolu buldurur ve bize o yolu gösterir. Bu dosya türü WinRar ile açilabilir.

Birde level.cfg ve system.cfg dosyalari vardir. Bunlar gerekli konsol degerlerini girerler. Degistirilebilir konsol degerleridir bunlar.


Kaynak: CryDevTurk.Com

Bir önceki dersimizde var olan bir leveli açmayi ögrenmistik. Bu dersimizde açilan bir levelde dolsamayi görecegiz. WASD kontrol semasina sahip Sandbox kamerasi tipki First Person Shooter oyunlarinda ki gibi kontrol saglar.

Hazir Misiniz

CryENGINE 3 Software Development Kit 'de açtigimiz her levelde gördügümüz ekran perspektif bakis açsisina sahiptir.


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz.

Bu gördügümüz leveller Perspektif Viewport penceresindedir. Bu gördügümüz büyük pencere level'de gezinmemizi saglar. Obje yerlestirme, Terrain Düzenleme, Oyuna Baglanma gibi bir çok eylemi bu ekranda gerçeklestirecegiz.

Nasil Yapacagiz
Su ana kadar konustugumun geneli viewport penceresi ile ilgiliydi. Simdi pencerede nasil gezecegiz?. Ilk önce bir level açalim.

Not: Sandbox'in dizayni ergonomik ve right-handed sistemlidir. Yani WASD kontrol semasina sahip olan kamera ayni zamanda yön tuslarinida destekler.


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz.

1. W ile öne dogru
2. S ile geriye dogru
3. A ile sola dogru
4. D ile saga dogru ilerleriz.
5. Suan ana ilerlemeyi ögrendik. Simdi rota degistirmeyi ögrenelim.
6. Mouse'un sag tusuna basili tutarak 360 Derece rotada döneriz.
7. Mouse'un orta tusu yani middle tusu ile belli bir rotada belli bir miktarda ilerleriz.
8. Son olarak Shift ile hizlica ilerleyebiliriz.

Nasil Çalisir
Viewport ekrani levelleri görüntülemek için kolaylik saglar. Perspektif görünümü bakis açilarindan biridir. Çalisma prensibi render'a benzer. Dosyalardan aldigi bilgileri render motorundan geçerek bize sunar.

Daha Fazlasi
Simdi viewport hareket hizi ve özellestirilebilir fonksiyonlara bakalim.

Viewport Hareket Hizi Kontrolü

Speed girisi ile ana viewport ekraninda yaptigimiz tüm hareketlerin hizini artirmak veya azaltmak için kullaniriz.


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz.

Speed butonunda 3 farkli seçenek mevcuttur. 10 Yani Var Olan Hizin 100 kati. 1 Var olan hizin 10 kati 0.1 var olan hizin kendisidir.

Ana Viewport Altinda Farkli Viewport'lar Ekleme

Top View. Front ve Left adi altinda levellerde degisik satir tabanli respektif görünümler olusturulabilir. Bu görünümler obje yerlestirme yaparken çok kolaylik saglar. Bu görünümü ayarlamak için

Viewport ekraninin header'ina sag tiklayip Configure Layout fonksiyonunu seçerek ulasabiliriz.


Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz.

Tikladiktan sonra önümüze 9 Farkli seçenek bulunur. Istediginiz Viewport görünümünü seçerek farkli bakis açilarindan görünüm elde edersiniz.


Kaynak: CryDevTurk.Com

CryEngine Dizini
Root
dizini

Bu belgede CryEngine'nin root dizini bir kaç
altkonuda açiklanacaktir. Konsol degisken ayarlarini yapilandirmak için
System.cfg ve systemcfgoverride.cfg dosyalari kullanilir.



Ayrica birden fazla log dosyalari root dizininde
bulunacaktir.



Bin32 ve
Bin64

32 Bit ve 64 Bit, Bin32 ve Bin34 klasörlerinin
içinde Sandox (Editör.exe) , oyun baslaticisi (Launcher.exe) ve motora gerekli
olan tüm DLL'leri içerir.



+ [font=&quot]Bin32\rc[/font]: Bin32 dizininin bir alt bölümünde rc içerir. Resource
Compiler (RC - Kaynak Derleyici), optimize edilmis kaynak asset'leri
dönüstürerek motora yöneltmeye yarar (örn. TIF textureleri DDS dönüsür). RC'nin
herhangi bir 64 Bit versiyonu yoktur.



Kod

Tüm C++ kaynak kodlari Code dizininde
bulunmaktadir. Motorun temel ürünü Code/Solutions/CryEngine.sln ya da
_Code/Solutions/CryEngineGfx.sln- Kaynak Kodu ile ilgili bilgi yakinda
eklenecektir.



Editör

Editör klasörü, simgeleri ve diger UI data,
ayarlar ve sablonlar Sandbox tarafindan kullanilan kaynaklari içerir.



Engine

Engine dizini Renderer ve diger sistemler
tarafindan gerekli birçok dosyalari içerir. CryEngine 2 ile bu dosyalar Game
dizininde saklanir. Ancak bu birden fazla Game dizini gerektiriyordu bakimlari
basitlestirebilmek için tek bir dizine tasindi.



•Engine\Config: Bu yapilandirma metin dosyalari
low/high PC ayarlari için motor ayarlari ve konsollari olusturur.

•Engine\Shaders: Bütün shader kaynaklari ve binary

•Engine\Shaders\EngineAssets: Shader tarafindan
gerekli temel malzeme ve dokular



Game

Bütün oyun özel datasi ve assetler çogunlukla Game
dizininde saklanir. Game klasörün adini degistirmek ya da CryEngine root
dizininde ayni anda birden fazla oyun klasörleri açmak mümkündür.



•Game\Animations: Animasyon assets ve Animasyon
Grafik dosyalari

•Game\Entities: .ent dosyalari Entity System class
sistemleri yedekleyen scripttir.

•Game\Levels: Tüm oyun haritalari bu dizinde
olmalidir

•Game\Libs: Farkli oyun sistemlerini desteklemek
için kullanilan veri dosyalari

•Game\Fonts: CryEngine tarafindan gerekli temel
TrueType yazi tipi(örn: in-game console)

•Game\Materials: Global XML Material dosyalari
kullanilan haritalar

•Game\Music: Music assets

•Game\Prefabs: Sandbox içinde olusturulan XML
prefabrik dosyalarini

•Game\Objects:Onlar tarafindan gerekli malzeme ve
dokulari ile birlikte tüm statik nesneler ve derili karakterleri içerir

•Game\Scripts: Lua scriptleri içeren Script Entity
classlari, AI ve diger oyun sistemleri

•Game\Sounds: Tüm sounds assets

•Game\Textures: Level için gerekli tüm diger
texture ve objeler için gerekli diger textureler.


Kaynak: CryDevTurk.Com

CryEngine'i Sifirlama
Bu belgede Windows Kayit Defterindeki degerleri
silerek Sandbox'i sifirlamayi anlatiyor.



Windows Kayit Defteri Düzenleyicisi Açilisi








1. Baslati Açin

2. Çalistira Tiklayin

3. Regedit yazin

4. Tamam'a tiklayin.





Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz.





Resmin Orjinal Boyutu Icin Tiklayiniz.



Kayit Defteri Düzenleme

1. Düzenleyicideyiz, Su Bölüme Gidin HKEY_CURRENT_USER\Software\Crytek\Sandbox
3.3

2 Bu klasöre sag tiklayin ve silin.








Artik Sandbox'i baslattiginizda restore edilecek


Kaynak: CryDevTURK.Com


Viewport Ekranı
Viewport penceresi motor tarafından verilen sahneyi yansıtır. Bu level tasarlarken,obje yerleştirirken, arazi düzenlerken ve oyunu test ederken bize kolaylık sağlar.

Viewport Header

Viewport Header aktif viewport adını görüntüler.



Viewport Search
Viewport Search bir arama alanıdır. Hızlıca nesneleri ve filtreleri bulmak için kullanılır.

* Kısayol Tuşu Olarak Ctrl+Shift+F olarak kullanabilirsiniz.
*Arayacağınız kriterin adını veya tipini giriniz ve AND veya OR adı altında arama yapabilirsiniz.



* Objeyi Hide/Freeze uyumlu şekilde seçmelisiniz.



Viewport Resolution




Bu bölümde kendi viewportunuza özel çözürnülk ayarlayabilirsiniz.
Helpers On or Off Toggle



Bu düğme, tüm yardımcı nesneleri gizlemeye veya geri bunları açmaya izin verir. Kısayol (Shift + Space).

Maximize Viewport Toggle




Bu tam ekran ile normal boyuttaki viewport'taki açmaya yarar.

Viewport Context Menu

Bu menü ekrandaki görüntüleme seçeneklerini sunar; Point of View gibi ve CryEngine editöründe seçtiğimiz pencerelerin dock'lanmasında kullanılır.



Wireframe



Sahneyi Wireframe modunda renderlar.




Point mode


Sahneyi Point Mode'da Renderlar.




Labels

Geçerli kamera görünümünde yakın nesneler üzerinde nesne adları görüntüler.

Labels Display Off


Labels Display On
--------------------------------------

Game Code'a Başlangıç (Tekniksel Dökümasyon) (Anlatım)
Genel Bakış
Game Code paketi CryEngine'deki sistemleri içeren (GameDLL) C++ Kaynak Kodlarıdır. Tüm kaynak kodları sadece full lisans'lıra veriyolar. (Normal)

GameDLL geliştiricileri IGame arayüz sınıfını kullanarak oyununu geliştirebilirler. Oyun sistemleri için yeni bir Entity sınıfı uygulaması ve çeşitli uzantıları geliştirmekde mümkündür. (araç hareketleri,firemode karakterlerin yapay zekası gibi)

Gereken Yazılımlar
Microsoft Visual C++ 2008 Service Pack 1 yüklü olması gerekir.

Visual Studionun değişik versiyonları GameDLL'leri desteklemeyebilir. Ama 2010 Sürümü Tam Destekler.


STLPort Kullanımı
STLPort açık kaynaklı uygulama olan Standard Template Library (STL) Visual Studio'da işlem ihraçları yaparken optimize (hız) sağlar. CryEngine kullanırken STLPort kesinlikle tavsiye ediliyor.

STLPort'un kaynak kodları SDK'da dahildir. Ancak, Visual Studio'yu Kullanmadan Önce Aşağıdaki Uygulamayı Yapmış Olmamız Gerekir.

Tools/Options bölümüne gidelim. Project and Solutions adı altında VC++ Directories bölümüne gelelim.
Platform olarak Win32'yi seçelim ve add path diyerek Included files ve library files bölümüne CryEngineKlasorunuz/Code/SDKs/STLPort/stlport yolunu seçelim.


Solution Dosyaları
Code\Solutions\CryEngine.sln ------------------------------------> Full kod halidir. Lisanslılara özeldir.
Code\Solutions\CryEngine_GameCodeOnly.sln --------------> Diğer kullanıcılara özeldir.

CryEngine.sln solution dosyası engine'nın tam kodunu içerir. CryEngine_GameCodeOnly.sln ürünü CryEngine.sln'nin sadece bir takımını içerir.

GameDLL Projesi Debug/Relase/Profile şeklinde derlenmiştir.

Header Dosyaları
Code\CryCommon ---------> Tüm arabirim dosyalarını içerir.

Code\CryAction -------------> Motorun Game Frameworklerini içerir. (Vehicle Editor , Flowgraph gibi)

CryCommon ve CryAction header dosyaları GameDLL derlemek için gereklidir.


Nereden Başlanmalı
Initialization (Başlatma)
CryEngine oyunu başlatma kodu olan bölüm Code\Game\GameDll\GameStartup.cpp. CGameStartup::Reset() Fonksiyonu IGame arayüzünün tahsisi ve başlatmasını sağlar.

Herhangi bir oyun başlatma eklemek için CGame::Init () içine bakmanızı tavsiye ederim. Bu fonksiyon oyunu yüklendiğinde çağrılır. CGame:hutdown() fonksiyonu ise oyunu kapatmayı çağrır.



Kaynak: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
-------------------------
Oyuna AltYazı Eklemek [FlowGraph İle]



Kaynak Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
-------------------------------
Oyuna Can Barı Ekleme ve AutoCubeMAP Render Yapımı (Videolu Anlatım)



Kaynak Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.

DEVAM EDECEKTİR...

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
(Bu konu en son: 10-05-2012 tarihinde, saat: 10:44 düzenlenmiştir. Konuyu düzenleyen: EYETRON.)
23-01-2012 13:28
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Sado Çevrimdışı
Muhammet Çolak
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 662
Edilen Teşekkürler: 5
Alınan Teşekkürler:
1 mesajında 2 kere
Üyelik Tarihi: 14-01-2012

Rep Puanı: 101
ReaL Para: -324.62
Yorum: #2
RE: CryEngine Ders Linkleri
evet bu dersleri takip edeceğim ben bu motorla oyun yapmak istioyrum mesela oyun yapmak için dersler verebilirsen mesela basit fps örnekleri verebilirsen gerçekten çok süper olur
23-01-2012 14:24
kullanıcının web sitesini ziyaret et kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Mistap Çevrimdışı
GameEditor
*
Emektar Üye

Yorum Sayısı: 841
Edilen Teşekkürler: 23
Alınan Teşekkürler:
63 mesajında 102 kere
Üyelik Tarihi: 16-01-2012

Rep Puanı: 578
ReaL Para: 820.61
Yorum: #3
RE: CryEngine Ders Linkleri
evet şimdiden hazırlamaya başlayayım yorum için teşekkürler.
(23-01-2012 14:24)Sado Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.evet bu dersleri takip edeceğim ben bu motorla oyun yapmak istioyrum mesela oyun yapmak için dersler verebilirsen mesela basit fps örnekleri verebilirsen gerçekten çok süper olur

indirirsen içinde zaten examples var.ama yinede istiyosan eklerim buraya.

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
(Bu konu en son: 23-01-2012 tarihinde, saat: 14:32 düzenlenmiştir. Konuyu düzenleyen: Mistap.)
23-01-2012 14:25
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Cryengine 3 kullananlar bir baksın 0nakruf0 2 330 09-06-2016 17:47
Son Yorum: WhiteEnamel
  [SORU] CryEngine Oyuna AltYazı Veya Yazı Nasıl Eklenir? CryEngine 1 773 07-12-2015 21:56
Son Yorum: WhiteEnamel
  CryEngine 3 Crysis 2 Modelleri Atamıyorum!! ZodiacGameStudio 0 940 20-07-2014 21:01
Son Yorum: ZodiacGameStudio
Dikkat [SORU] .PAK Dosyalarını CryEngine 3 'e Nasıl Yüklerim ?? (Crysis 'ın dosyaları) yns52 5 3,216 20-07-2014 20:57
Son Yorum: ZodiacGameStudio
  [DERS] CryEngine 3 İle Yapabileceğiniz Şeylerin Bir Örneği (Hiç bilmeyen ve Merak edenler) yns52 2 2,082 16-06-2014 23:07
Son Yorum: yns52

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Kurucu » Yönetici » Üst Yetkili » Yetkili » Platin Üye » Gold Üye » Silver Üye » Yeni Üye » Yasaklı Üye

Dost Linkler
İletişimReaLses Yukarı GitArşivRSS Beslemesi