Üst MenüForum kuralları Üst MenüGenel Haberler Üst MenüSoru Sorun Üst MenüForum Takımı Üst MenüReaL Para Üst MenüVİP Bölüm Üst MenüTurnuval Forum
OyunJet Bütün Oyunlar
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 16 Oy - Ortalama: 3.06
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[DERS]Değişken atama
Yazar Konu
Programci Çevrimdışı
Programcı
*
Emekli Üye

Yorum Sayısı: 1,768
Edilen Teşekkürler: 125
Alınan Teşekkürler:
150 mesajında 184 kere
Üyelik Tarihi: 22-04-2012

Rep Puanı: 512
ReaL Para: 924.51
Yorum: #1
[DERS]Değişken atama
Merhaba, bu derste flash action script kullanarak değişken atamayı ve matematik işlemleri yapmayı öğreteceğim. Bu dersi isterseniz AS2 isterseniz de AS3 ile uygulayabilirsiniz. Vereceğim kodlar iki dilde de geçerlidir. Öncelikle klavyeden F2 tıklayarak "Output" panelini açalım. Hesaplamalar bu panelde oluşucak. Şimdi AS2/AS3 dökümanı açın. İlk kareyi(frame) seçin ve F9 tıklayarak "Actions" panelini açın.
Değişken atamadan önce hep var komutu kullanılmalıdır. Şimdi a değişkeni atayalım. Mesela a değişkeninin değerini 100 yapalım. Kod şu şekilde olacaktır:
var a = 100;
Şimdi x değişkeninin değerini output panelinde göstermek için şu kodu kullanmalıyız:
var a = 100;
trace(a)
trace() komutu bir çok dillerdeki gibi ekranda bir çıktı almağa yarar.
Kodu yazdıktan sonra CTRL+ENTER tıklayarak animasyonu test edin. "Output" panelinde x değişkeninin değerini göreceksiniz.
trace() komutu ile output paneline kelime çıktısı da ekleyebilirsiniz. Örnek:
trace("Merhaba ReaLses");
CTRL+ENTER tıklayarak animasyonu test edin. Şöyle bir çıktı alacaksınız:
Alıntı:Merhaba ReaLses
Şimdi Matematik işlemlerine geçelim. 2 değişken atayın(Örn: a, b). İkisinede istediğiniz bir değer verin.
var a = 40;
var b = 50;
trace(a+b);
trace(a-b);
trace(a*b);
trace(a/b);
CTRL+ENTER tıklayarak animasyonu test edin. Şoyle bir çıktı alacaksınız:
Alıntı:90
-10
2000
0.8
bu şekildeki bir hesaplama oluşturabilirsiniz:
var a = 9;
var b = a;
trace(a*b);
trace(a+b);
trace(a-b);
trace(a/b);
Şimdi rastgele bir değişken atamayı öğrenelim. Bunu random() komutu sayesinde yapacağız.
var a = random(100);
var b = random(100);
trace(a);
trace(b);
*Random komutunun bu şekli sadece AS2 ile uygulanabilir.
bu kod sayesinde rastgele 2 çıktı alıcaz. Şimdi bir işlem yapalım:
var a = random(100);
var b = random(100);
trace(" a eşittir:"+a);
trace(" b eşittir:"+b);
trace(a+b);
trace(a-b);
trace(a*b);
trace(a/b);
random komutunda 100 yazmamızın sebebi 100 den küçük bir rastgele sayı göstermesidir. 1000 yazarsak da 1000 den küçük bir sayı gösterir.
trace(" a eşittir:"+a);
trace(" b eşittir:"+b);
yazmamızın sebebi ise a ve b değişkenlerinin değerini göstermesidir. + operatörü ile " a eşittir:" yazısı a değişkeni ile birleşir. Şimdilik bu kadar. hoşçakalın.

*Alıntı/Çalıntı değildir, kendi anlatımımdır.

Ek notlar: Random ingilizce "tesadüf ", "rastgele" demektir.

Bu derste öğrendik:
  • Output panelinin ne işe yaradığını;
  • Değişken atamayı;
  • trace() komutunun ne işe yaradığını;
  • random() komutunun ne işe yaradığını;
  • Değişkenlerle matematiksel işlemler yapmayı.

[Resim: 34i0cjk.png]
Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
(Bu konu en son: 13-07-2012 tarihinde, saat: 12:45 düzenlenmiştir. Konuyu düzenleyen: Programci.)
09-07-2012 14:50
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
asimavi Çevrimdışı
@simavi
***
Gold Üye
Platin Üye

Yorum Sayısı: 717
Edilen Teşekkürler: 85
Alınan Teşekkürler:
42 mesajında 49 kere
Üyelik Tarihi: 15-01-2012

Rep Puanı: 187
ReaL Para: 920.00
Yorum: #2
RE: [DERS]Değişken atama
emeğine sağlık bu kodlamalar sadece as2 de çalışr as3 te çalısmaz as3 te türünüde belirlemek mecburidir

var a:veri_tipi ; olmak zorundadır aksi durumda hata verir

sayı ise
var a:Number=sayı;
yada var a:Number; seklinde olmak zorundadır

yada karakter ise
var a:String; yada var a:String="karakter";
olması gerekir daha farklı tanımlamalarda bulunmaktadır aksi halde belirttiğin gibi olursa hata veir as3 de ama as2 de herhangi bir hata vermez ...

@simavi
09-07-2012 17:34
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Programci Çevrimdışı
Programcı
*
Emekli Üye

Yorum Sayısı: 1,768
Edilen Teşekkürler: 125
Alınan Teşekkürler:
150 mesajında 184 kere
Üyelik Tarihi: 22-04-2012

Rep Puanı: 512
ReaL Para: 924.51
Yorum: #3
RE: [DERS]Değişken atama
(09-07-2012 17:34)asimavi Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.emeğine sağlık bu kodlamalar sadece as2 de çalışr as3 te çalısmaz as3 te türünüde belirlemek mecburidir

var a:veri_tipi ; olmak zorundadır aksi durumda hata verir

sayı ise
var a:Number=sayı;
yada var a:Number; seklinde olmak zorundadır

yada karakter ise
var a:String; yada var a:String="karakter";
olması gerekir daha farklı tanımlamalarda bulunmaktadır aksi halde belirttiğin gibi olursa hata veir as3 de ama as2 de herhangi bir hata vermez ...
ben as3 te denedim işe yaradıGülümseme

[Resim: 34i0cjk.png]
Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
09-07-2012 20:03
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
asimavi Çevrimdışı
@simavi
***
Gold Üye
Platin Üye

Yorum Sayısı: 717
Edilen Teşekkürler: 85
Alınan Teşekkürler:
42 mesajında 49 kere
Üyelik Tarihi: 15-01-2012

Rep Puanı: 187
ReaL Para: 920.00
Yorum: #4
RE: [DERS]Değişken atama
çalışıyor ama as3 de tanımlaman her zaman iyidir veri tipi ne oldugunu belirtmen ilerki projelerde yararlı olur basit sistemlerde tanımlamana gerek olmayabilir ama ileri programlamada çok işine yarayacaktır Göz kırpma

@simavi
09-07-2012 20:45
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Oyuncu Çevrimdışı
Unity 3d - Ses & Dj
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 2,693
Edilen Teşekkürler: 268
Alınan Teşekkürler:
112 mesajında 137 kere
Üyelik Tarihi: 29-03-2012

Rep Puanı: 811
ReaL Para: 1691.10
Yorum: #5
RE: [DERS]Değişken atama
Ders güzel eline sağlık. Sinan abi sanada bilgilendirme için. 10 +rep

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
09-07-2012 23:31
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
asimavi Çevrimdışı
@simavi
***
Gold Üye
Platin Üye

Yorum Sayısı: 717
Edilen Teşekkürler: 85
Alınan Teşekkürler:
42 mesajında 49 kere
Üyelik Tarihi: 15-01-2012

Rep Puanı: 187
ReaL Para: 920.00
Yorum: #6
RE: [DERS]Değişken atama
tşk ederim yakında bende as3ders verebilirim ama önce kendim bir öğreniyim Gülümseme) yeni basladım

@simavi
(Bu konu en son: 10-07-2012 tarihinde, saat: 0:51 düzenlenmiştir. Konuyu düzenleyen: asimavi.)
10-07-2012 0:51
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Oyuncu Çevrimdışı
Unity 3d - Ses & Dj
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 2,693
Edilen Teşekkürler: 268
Alınan Teşekkürler:
112 mesajında 137 kere
Üyelik Tarihi: 29-03-2012

Rep Puanı: 811
ReaL Para: 1691.10
Yorum: #7
RE: [DERS]Değişken atama
Tabii olur. Ders verirsen, noktasına kadar takip ederim. Flash Action Script çok yerde lazım yaw Açık Ağızlı Gülümseme

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
10-07-2012 10:07
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Ders 02: Değişkenler, Sabitler ve trace() fonskiyonu Programci 2 632 18-05-2015 14:16
Son Yorum: Programci
  Ders 01: AS3'e giriş Programci 0 606 01-05-2015 14:23
Son Yorum: Programci
  AS3 Ders Serisine başlıyorum Programci 1 551 22-04-2015 16:59
Son Yorum: ömer faruk ayvaz
  [DERS]Yerçekimi ve karakteri zıplatma semih2400 8 4,126 11-02-2013 22:19
Son Yorum: semih2400
  [DERS]Proje oluşturmak. Programci 7 2,620 11-02-2013 18:56
Son Yorum: semih2400

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Kurucu » Yönetici » Üst Yetkili » Yetkili » Platin Üye » Gold Üye » Silver Üye » Yeni Üye » Yasaklı Üye

Dost Linkler
İletişimReaLses Yukarı GitArşivRSS Beslemesi