Toggle Width

EndFRM
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 29 Oy - Ortalama: 3.24
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ders]Game Makerda birkaç kod ve tercümesi
ActionHG Çevrimdışı HG
*
Emektar Üye
Üye No: 2
Konu Sayısı:
Yorum Sayısı: 408
567
Yorum: #1
[Ders]Game Makerda birkaç kod ve tercümesi
Arkadaşlar ne paylaşsam ne paylaşsam diye düşünüyordum. Aklıma benim en çok kullandığım, bildiğim, gerekli kodlar ve anlamlarını yazasım geldi. Aklıma geldikçe ve yenilerini öğrendikçe güncellerim.

Kod 1 Hareket Ettirme Kodu
Arkadaşlar karaktere sağ yön tuşuna basınca sağa gitsin sol yön tuşuna basınca sola gitsin gibi komutları vermek için kullandığım bir kod.

if keyboard_check(vk_left// eğer sol yön tuşuna basarsam
{x-=7// obje x düzleminin eksi yönüne (bu sol oluyor) 7 hızında gitsin. (hız değiştirilebilir. )

if keyboard_check(vk_right// eğer sağ yön tuşuna basarsam
{x+=7// obje x düzleminde artı yönüne (bu sağ oluyor) doğru gitsin.

if keyboard_check(vk_down// eğer aşağı yön tuşuna basarsam
{y+=7// obje y düzleminin artı yönüne ( aşağı oluyor. ) doğru gitsin.

if keyboard_check(vk_up// eğer yukarı yön tuşuna basarsak
{y-=7// obje ydüzleminin eksi yönüne ( yukarıya ) doğru gitsin. 

Eğer hareket tuşlarını yön tuşları değilde W,A,S,D veya diğer yazı tuşları yapacaksanız.
if keyboard_check(ord("W")) // "W" tuşuna basarsak
{y-=7// // obje ydüzleminin eksi yönüne ( yukarıya ) doğru gitsin. 

Yukarıdaki gibi ord("büyük harf") komutulyla yapabiliriz.
Ama içine yazdığımız harf mutlaka büyük olmalıdır.


Kod 2 Objenin İçinden Geçememe
Örneğin karakterimizin duvarın içinden geçmemesini istiyorsunuz. Bu mümkün ve kısacık bir kodla halledilebilecek bir şey.
x=xprevious // Obje duvar vb. objenin x düzleminden geçemesin.
y=yprevious // Obje duvar vb. objenin y düzleminden geçemesin. 

Bu kısa kodu da gösterdik.


Kod 3 Tuşa Bir Kere Basınca Karakterin Otomatik Gitmesi
Arkadaşlar başlık biraz acaip oldu ama birtek bunu bulabildim. Örneğin biz karakterin sol yön tuşuna basıp bırakınca başka yön tuşuna basana kadar sola gitmesini istiyoruz. Bunun için;
motion_set(direction,hız// Şu directiona ( yön olması lazım directionun yada öyle bitşey :D ) şu hızda gitsin. 
deriz.
Mesela dediğim gibi sol yön tuşuna basınca sola gitmesini istiyorsak
if keyboard_check(vk_left// Eğer sol yön tuşuna basarsak
{
motion_set(180,5// 180 yönüne (sola) 5 hızında gitsin.


directionları bilmiyorsanız hazırladığım şu resim yeterli olur belkide
[Resim: gilhejhl.png]

Kod 4 Objenin Başka Bir Objeyi Takip Etmesi
Arkadaşlar örneğin bir objenin başka bir objeyi takip etmesini istiyoruz bunun için birazdan vereceğim kodu kullanabilirsiniz. Ben bu kodu daha çok objenin mouseu takip etmesi için kullanıyorum.
Objenin Mouseu Takip Etmesi İçin
move_towards_point(mouse_x,mouse_y,10// Obje mouseun x'ini ve y'sini 10 hızında takip etsin. (Hız değiştirilebilir.) 

Objenin objeyi takip etmesi için
move_towards_point(objeismi.x,objeismi.y,13// Objenin x'ini ve y'sini 13 hızında (hızı değiştirebilirsiniz.) takip etsin. 

Kod 5 Variableler
Arkadaşlar variableler çok kolaydır. Variableleri Game Makerda daha çok create eventine yazarız ve çok gereklidirler. Birşeyin sayısını veya değerini belirtmek için kullanırız. Variableler herhangi birşey olabilir ve hiçbir harfi büyük olmamalıdır. Örneğin;
can=100 // create eventine yazdığımız için obje oluştuğunda canı yüze eşit olur anlamına gelir. 
Yukardaki variable olmazsa aşağıdaki kod işlemez. Ayrıca aşğıda ki kod step eventine yazılır.
if can <= // Eğer can 0'dan küçük veya 0'a eşitse
{
instance_destroy () // Obje silinsin.


Kod 5 Sayı ile Komut Verme
Sayı ile komut verme biraz genel oldu. Bu koda ir örnek vereyim. Mesela biz odadaki elma objesinin sayısı 5'den az olunca bölüm geçmek istiyoruz. Bunun için şöyle bir kod kullanırız.
if instance_number(elma) < // Eğer elma sayısı 5'den küçükse
{
room_goto_next () // diğer odaya geçelim


Kod 6 Objeyi Silme
Arkdaşlar bizim kota bugün sıfırlandı derslere devam edebilirim. Şimdi size bir olayın sonucunda objeenin nasıl silineceğini göstereceğim. Mesela objemizin canı sıfır olunca silinmesini istiyoruz.
if can<=// eğer can sıfıra eşit veya sıfırdan küçükse
instance_destroy () // objemiz silinsin 

Kod 7 Obje Değiştirme
Arkadaşlar mesela siz bir savaş oyunu yapıyorsunuz ve düşmanın canı sıfır oldumu düşman objesinin ölü düşman objesine dönüşmesini istiyorsunuz. Bunun için alttaki kodu kullanırız.
if can=// eğer can sıfırsa
instance_change(oludusman,1// oludusman objesine dönüşsün. 





Konu Güncellenecek Anlatmamı İstediğiniz Bir Kod Varsa Söyleyin Anlatabilirsem Anlatırım. Açık Ağızlı Gülümseme





Game Maker, Dev C++ ve Google SketcUp User
Ö.M.den (özellikle game maker hakkında) istediğiniz soruyu sorabilirsiniz yardım ederim.
01-02-2012 13:38
Bul Alıntı
Producer Çevrimdışı RTR Games
*
Yeni Üye
Üye No: 9
Konu Sayısı:
Yorum Sayısı: 218
61
Yorum: #2
RE: [Ders]Game Makerda birkaç kod ve tercümesi
Çok güzel kodlar.İşime yarayacak,teşekkürler..
01-02-2012 14:22
Bul Alıntı
Sado Çevrimdışı Muhammet Çolak
*
Yeni Üye
Üye No: 1
Konu Sayısı:
Yorum Sayısı: 662
101
Yorum: #3
RE: [Ders]Game Makerda birkaç kod ve tercümesi
güzel kodlar ders için teşşekürler
01-02-2012 14:22
Bul Alıntı
ActionHG Çevrimdışı HG
*
Emektar Üye
Üye No: 2
Konu Sayısı:
Yorum Sayısı: 408
567
Yorum: #4
RE: [Ders]Game Makerda birkaç kod ve tercümesi
Birşey değil.

Game Maker, Dev C++ ve Google SketcUp User
Ö.M.den (özellikle game maker hakkında) istediğiniz soruyu sorabilirsiniz yardım ederim.
01-02-2012 14:27
Bul Alıntı
Mucit Çevrimdışı Bilim, Teknoloji ve PC
*
Emekli Üye
Coder
Senarist
Üye No: 11
Konu Sayısı:
Yorum Sayısı: 2,251
410
Yorum: #5
RE: [Ders]Game Makerda birkaç kod ve tercümesi
güzel kodlar.

Think different. Steve JOBS

İyi sanatçılar kopyalar, büyük sanatçılar çalar. Pablo PİCASSO

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.

Kendi Çalışmalarım:
Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız. Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.

William Shakespeare in Kral Lear adlı kitabı olan bana ulaşsın!
Ben Türk55 im.
05-02-2012 16:54
Bul Alıntı


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [DERS] Game Maker Futbol Örneği Sado 19 10,556 08-10-2016 16:26
Son Yorum: AyraNN
  [SORU] Game Maker invalid xml in rss file hatası cerenn 3 368 16-06-2016 11:18
Son Yorum: cerenn
  Game Maker Bölüm Atlama Mucit 9 3,563 03-03-2016 22:55
Son Yorum: fatih54
  Game Maker Ders İstekleri Salvatore 17 6,049 01-01-2016 1:44
Son Yorum: kerim0267
  Game Maker'da Animasyon tronwalker 5 1,120 12-12-2015 19:09
Son Yorum: tronwalker

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi