Üst MenüForum kuralları Üst MenüGenel Haberler Üst MenüSoru Sorun Üst MenüForum Takımı Üst MenüReaL Para Üst MenüVİP Bölüm Üst MenüTurnuval Forum
OyunJet Bütün Oyunlar
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 21 Oy - Ortalama: 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Devriye Oluşturma
Yazar Konu
Mistap Çevrimdışı
GameEditor
*
Emektar Üye

Yorum Sayısı: 841
Edilen Teşekkürler: 23
Alınan Teşekkürler:
63 mesajında 102 kere
Üyelik Tarihi: 16-01-2012

Rep Puanı: 578
ReaL Para: 820.61
Yorum: #1
Devriye Oluşturma
AI DEVRİYE OLUŞTURMA

Bu bölümde oluşturduğumuz AI düşman modeline devriye yaptıracağız. Şimdilik bu devriyeyi 2 nokta arasında yapacağız yani düşmanımız bizim belirttiğimiz 2 noktaya gidecek.

AI düşman modelini haritanıza yerleştirdikten sonra RollupBar'dan Objects sekmesinde AI'yi seçin ve onun altından da TagPoint'e tıklayın. Ve bu tag point'i haritanızda düşmanınızdan 10 metre öteye (yada düşmanınızın gidebileceği herhangi bir yere) yerleştirin (bu otomatik olarak TagPoint1 olarak adlandırıldı).

Şimdi bunu tekrarlayarak bir tag point daha oluşturun ve herhangi bir yere koyun (bu da otomatik olarak TagPoint 2 olarak adlandırıldı). Daha sonra ise AI düşmanınızı seçin ve RollupBar'da biraz aşağıda Flow Graph'ın altında bulunan Create butonuna tıklayın.

Daha sonra ona AIPatrol1 ismini koyun. Bu sayede ilerde daha çok flowgraph yaptığınız zaman isminden hatırlayabilirsiniz.

Daha sonra açılan pencerede, ortada bir gri alan göreceksiniz. Bu gri alana sağ tıklayın ve Add node > Misc > Start'ı tıklayın.
Eğer gri alanda birşey göremezseniz daha dikkatli bakın. Biryerlerde küçük bir nokta göreceksiniz. Gördüğünüzde, bu noktaya mouse tekerleği ile yakınlaşın. Yakınlaştıktan sonra bunu göreceksiniz:

Daha sonra ise yine sağ tıklayın ve Add node > Logic > Any'i tıklayın.

Şimdi ise aşağıdaki gibi Start'ın içinde bulunan output'a tıklayın ve sürükleyin. Bir okun çıktığını göreceksiniz.bunu Logic:Any'de bulunan in1'e sürükleyin.



Tekrar sağ tıklayın ve Add node > AI > AIGotoSpeedStance'ye tıklayın.



Şimdi Flow Graph penceresini kapatmadan haritanızdaki AI'yı seçin (seçiliyse bırakın), AIGotoSpeedStance'ye sağ tıklayın ve Assign selected entity'e tıklayın.
Daha sonra Logic:Any'deki out'a tıklayın ve onu AIGotoSpeedStance'deki Sync'e sürükleyerek bağlayın. Ve böyle bir görünüm olması gerekiyor:



Daha sonra tekrar sağ tıklayın ve Add node > Entity > EntityPos'a tıklayın.



Daha sonra Flow Graph penceresini kapatmadan TagPoint1'i seçin. Ve Entity:EntityPos'a sağ tıklayın ve Assign Selected Entity'e tıklayın. Ve Entity:EntityPos'da bulunan pos'u AIGotoSpeedStance'deki pos'a bağlayın. Daha sonra böyle bir görünüm olması gerekiyor:



Daha sonra ekranınızın aşağısında bulunan AI/Physics butonuna tıkladığınızda AI düşman'ınızın TagPoint1'e doğru gittiğini göreceksiniz.



Şimdi Flow Graph penceresinde gri alana sağ tıklayın ve tekrar Add node > Entity > EntityPos'a tıklayın. Ve bu sefer haritanızdan TagPoint2'yi seçin ve oluşturduğunuz ikinci Entity:EntityPos'a sağ tıklayın ve Assign Selected Entity'e tıklayın. Ve yine bir AIGotoSpeedStance oluşturun ve bunda da AI düşmanınızı seçerek yine Assign Selected Entity yapın. Ve yine aynı bağlama işlemini yapın. Hepsi aşağıdaki gibi olmalı:



Şimdi ise Logic:Any'de bulunan in2'yi aşağıdaki gibi en son AIGotoSpeedStance'deki succeeded'e bağlayın.



Ve şimdi yine AI/Pshysics butonuna tıklayarak test edin. Bunları tekrar ederek bağlantılar arasındaki ilişkileri anlayabilir ve daha çok TagPoint oluşturarak AI'nızın daha geniş alanlarda devriye yapmasını sağlayabilirsiniz.

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
26-01-2012 15:33
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Kayabey İzinli
Acemi Üye
*
Acemi Üye

Yorum Sayısı: 162
Edilen Teşekkürler: 9
Alınan Teşekkürler:
26 mesajında 32 kere
Üyelik Tarihi: 08-06-2013

Rep Puanı: 57
ReaL Para: 452.52
Yorum: #2
RE: Devriye Oluşturma
AIPath'tende devriye oluşturuluyor.

Yazım hatası için üzgünüm.
11-06-2013 16:33
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
EYETRON Çevrimdışı
Game Developer&3D
*
Kıdemli Üye

Yorum Sayısı: 1,487
Edilen Teşekkürler: 313
Alınan Teşekkürler:
64 mesajında 72 kere
Üyelik Tarihi: 03-03-2012

Rep Puanı: 165
ReaL Para: 891.38
Yorum: #3
RE: Devriye Oluşturma
Teşekkürler. CE3 eğitimleri bu forumda dolup taş*****ı Gülümseme

Cahile söz anlatmak, deveye hendek atlatmaktan zordur.
11-06-2013 19:06
kullanıcının web sitesini ziyaret et kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Sandbox 3:Animasyon Oluşturma Mistap 6 2,256 06-04-2013 13:04
Son Yorum: Mistap
Güvenlik [Başlangıç]== CryEngine 3 Terrain Oluşturma == [Başlangıç] barisyildiz72 5 2,561 04-09-2012 20:18
Son Yorum: barisyildiz72
  Yasak Bölge Oluşturma Mistap 0 886 26-01-2012 15:36
Son Yorum: Mistap
  Cry Engine'de Düşman Oluşturma Mistap 11 5,300 25-01-2012 17:22
Son Yorum: Mistap

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Kurucu » Yönetici » Üst Yetkili » Yetkili » Platin Üye » Gold Üye » Silver Üye » Yeni Üye » Yasaklı Üye

Dost Linkler
İletişimReaLses Yukarı GitArşivRSS Beslemesi