Üst MenüForum kuralları Üst MenüGenel Haberler Üst MenüSoru Sorun Üst MenüForum Takımı Üst MenüReaL Para Üst MenüVİP Bölüm Üst MenüTurnuval Forum
OyunJet Bütün Oyunlar
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 34 Oy - Ortalama: 3.09
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Game Maker Matrix Efekt Dersi
Yazar Konu
Oyuncu Çevrimdışı
Unity 3d - Ses & Dj
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 2,693
Edilen Teşekkürler: 268
Alınan Teşekkürler:
112 mesajında 137 kere
Üyelik Tarihi: 29-03-2012

Rep Puanı: 811
ReaL Para: 1691.10
Yorum: #1
Game Maker Matrix Efekt Dersi
Merhaba arkadaşlar. Bendeniz oyuncu. Bu dersi ciddiye alın çünkü sonucu görünce dillerinizi yutacaksınız. Dersin konusu Matrix Efekti ' dir. Siz oda içinde herhangi bir yere sol tık ile bastığınızda etrafa dalga yayılır. Mouse tekerleğine bastığınızda ise harita içinde şişiklik meydana getirir. O esnada siz mouse tekerleğini ileri sürüklediğinizde şişkinlik iner, geriye doğru çektiğinizde ise şişkinlik büyür. Evet, oyun projenizde ya da herhangi bir yerde bu efekti kullanmak istiyorsanız aşağıdaki yolu izlemelisiniz;

1- Öncelikle 4 farklı kare çizin. Hepsinin rengi farklı olsun. Backgraund unuzu seçin. Not: (önceki efekt dersindeki yesillik i kullanabilirsiniz mesela) .

2- Ardından yeni bir obje açın ve adını ' objRipple_control ' koyun. Bu ismi koymanız önemlidir!

3- Create Event ine
buffer_surface surface_create(room_width*1.5,room_height*1.5);

surface_set_target(buffer_surface);
draw_clear(c_black);
redrawn=false;
screen_redraw();
redrawn true;
surface_reset_target();
global.
sky_type = -2

4-End Step Event ine
surface_set_target(buffer_surface);
draw_clear(c_black);
redrawn false;
screen_redraw();
redrawn true;
surface_reset_target(); 
yazın.

5-Yeni bir obje açın ve adını ' objRipple_1 ' koyun. Kendi sprite ınızı seçin(o çizdiğiniz karelerden biride olabilir, fark etmez.)

6-Create Event ine
radius 0

7-Step Event ine
if (radius<200radius += 7;
else 
instance_destroy() 

8- Ve en önemlisi Draw event ine
draw_set_alpha(1);
if 
objRipple_control.redrawn=true {
    var 
widthoffsetdtextex_xtex_yixxyy;
    
width min(radius,25); 
    
offset = (200-radius)/5
    d 
360/80;

    
tex surface_get_texture(objRipple_control.buffer_surface);
    
tex_x texture_get_width(tex)/surface_get_width(objRipple_control.buffer_surface);
    
tex_y texture_get_height(tex)/surface_get_height(objRipple_control.buffer_surface);
    
texture_set_repeat(true);

    
draw_primitive_begin_texture(pr_trianglestrip,tex);

    
draw_set_color(c_white);

    for (
i=0;i<=80;i+=1) {
        
xx x+lengthdir_x(radius,i*d);
        
yy y+lengthdir_y(radius,i*d);
        
draw_vertex_texture(xx,yy,tex_x*(xx+lengthdir_x(offset,i*d)),tex_y*(yy+lengthdir_y(offset,i*d)));

        
xx x+lengthdir_x(radius-width,i*d);
        
yy y+lengthdir_y(radius-width,i*d);
        
draw_vertex_texture(xx,yy,tex_x*(xx),tex_y*(yy));
    }

    for (
i=0;i<=80;i+=1) {
        
xx x+lengthdir_x(radius+width,i*d);
        
yy y+lengthdir_y(radius+width,i*d);
        
draw_vertex_texture(xx,yy,tex_x*(xx),tex_y*(yy));

        
xx x+lengthdir_x(radius,i*d);
        
yy y+lengthdir_y(radius,i*d);
        
draw_vertex_texture(xx,yy,tex_x*(xx+lengthdir_x(offset,i*d)),tex_y*(yy+lengthdir_y(offset,i*d)));
    }

    
draw_primitive_end();
    } 
yazın.

9-Yeni bir obje açın ve adını ' objRipple_2 ' koyun. Herhangi bir sprite seçin.

10-Create Event ine
offset 10

11-Mouse Wheel Up Event ine
offset -= 2

12-Mouse Wheel Down Event ine
offset += 2

13-Ve son olarak Draw Event ine
draw_set_alpha(1);
if 
objRipple_control.redrawn=true 
var 
texxtexytexminradiusmaxradius_offsetdixxyyxoyoxtyt;

draw_set_color(c_white);
tex surface_get_texture(objRipple_control.buffer_surface);
xtex texture_get_width(tex)/surface_get_width(objRipple_control.buffer_surface);
ytex texture_get_height(tex)/surface_get_height(objRipple_control.buffer_surface);

minradius 50;
maxradius 100;
_offset minradius-offset;

360/30;

draw_primitive_begin_texture(pr_trianglefan,tex);
draw_vertex_texture(mouse_x,mouse_y,xtex*mouse_x,ytex*mouse_y);
for (
i=0;i<=30;i+=1) {
    
xx[i] = mouse_x+lengthdir_x(minradius,i*d);
    
yy[i] = mouse_y+lengthdir_y(minradius,i*d);
    
xo[i] = mouse_x+lengthdir_x(_offset,i*d);
    
yo[i] = mouse_y+lengthdir_y(_offset,i*d);
    
draw_vertex_texture(xx[i],yy[i],xtex*xo[i],ytex*yo[i]);  
    }
      
draw_primitive_end();

draw_primitive_begin_texture(pr_trianglestrip,tex);
for (
i=0;i<=30;i+=1) {
    
draw_vertex_texture(xx[i],yy[i],xtex*xo[i],ytex*yo[i]);  
    
xt mouse_x+lengthdir_x(maxradius,i*d);
    
yt mouse_y+lengthdir_y(maxradius,i*d);
    
draw_vertex_texture(xt,yt,xtex*xt,ytex*yt); 
    }
      
draw_primitive_end();
    } 
yazın.

14-Cursor ınızı yani mouse imlecinizi istediğiniz bir sprite yaparak, ismini 'objcursor' koyarak step event ine
x=mouse_x
y
=mouse_y 
yazın ve Global Game Settings ayarından ' display the cursor ' tikini kaldırın.

15- objRipple_control objesine geri dönün ve;
Global Left Pressed Event ine
if !instance_exists(objRipple_2){instance_create(mouse_x,mouse_y,objRipple_1);


16-Global Middle Pressed Event ine
if instance_exists(objRipple_2){
    
with(objRipple_2){instance_destroy();}
    
with(objcursor){visible=1}
    }
    else{
    
instance_create(mouse_x,mouse_y,objRipple_2);
    
with(objcursor){visible=0}
    } 
yazın.

17-Room End Event ine
with(objcursor){visible=1
yazın.

18-Haritanızı şu şekil tasarlayın ve test edin. Bi sorun çıkarsa yorumlardan bana ulaşabilirsiniz.

[Resim: 4xgtq.png]

Örnek İndirmek İçin;
Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.

Son olarak mouse tekerleğine bir defa basın ve tekerleği kendinize çekin. dağlık yapacaksınız Açık Ağızlı Gülümseme

Eğer tekerleği ileri götürürseniz çukur yaparsınız. Ve sol tık ile diğer efekti uygulamış olursunuz Açık Ağızlı Gülümseme .

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
(Bu konu en son: 27-04-2012 tarihinde, saat: 15:08 düzenlenmiştir. Konuyu düzenleyen: Oyuncu.)
26-04-2012 15:37
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
[-] Aşağıdaki 1 üye Oyuncu üyesine bu mesaj için teşekkür etti:
EYETRON
EYETRON Çevrimdışı
Game Developer&3D
*
Kıdemli Üye

Yorum Sayısı: 1,487
Edilen Teşekkürler: 313
Alınan Teşekkürler:
64 mesajında 72 kere
Üyelik Tarihi: 03-03-2012

Rep Puanı: 165
ReaL Para: 891.38
Yorum: #2
RE: Game Maker Matrix Efekt Dersi
Göz kırpma Anladım Gülümseme

Cahile söz anlatmak, deveye hendek atlatmaktan zordur.
26-04-2012 15:53
kullanıcının web sitesini ziyaret et kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Programci Çevrimdışı
Programcı
*
Emekli Üye

Yorum Sayısı: 1,768
Edilen Teşekkürler: 125
Alınan Teşekkürler:
150 mesajında 184 kere
Üyelik Tarihi: 22-04-2012

Rep Puanı: 512
ReaL Para: 924.51
Yorum: #3
RE: Game Maker Matrix Efekt Dersi
Süper olmuş. Eline sağlıkGülümseme+rep

[Resim: 34i0cjk.png]
Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
04-05-2012 20:24
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Oyuncu Çevrimdışı
Unity 3d - Ses & Dj
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 2,693
Edilen Teşekkürler: 268
Alınan Teşekkürler:
112 mesajında 137 kere
Üyelik Tarihi: 29-03-2012

Rep Puanı: 811
ReaL Para: 1691.10
Yorum: #4
RE: Game Maker Matrix Efekt Dersi
Eyvallah Açık Ağızlı Gülümseme .

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
04-05-2012 20:55
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [DERS] Game Maker Futbol Örneği Sado 19 10,045 08-10-2016 16:26
Son Yorum: AyraNN
  [SORU] Game Maker invalid xml in rss file hatası cerenn 3 240 16-06-2016 11:18
Son Yorum: cerenn
  Game Maker Bölüm Atlama Mucit 9 3,335 03-03-2016 22:55
Son Yorum: fatih54
  Game Maker Ders İstekleri Salvatore 17 5,589 01-01-2016 1:44
Son Yorum: kerim0267
  Game Maker'da Animasyon tronwalker 5 862 12-12-2015 19:09
Son Yorum: tronwalker

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Kurucu » Yönetici » Üst Yetkili » Yetkili » Platin Üye » Gold Üye » Silver Üye » Yeni Üye » Yasaklı Üye

Dost Linkler
İletişimReaLses Yukarı GitArşivRSS Beslemesi