Üst MenüForum kuralları Üst MenüGenel Haberler Üst MenüSoru Sorun Üst MenüForum Takımı Üst MenüReaL Para Üst MenüVİP Bölüm Üst MenüTurnuval Forum
OyunJet Bütün Oyunlar
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 36 Oy - Ortalama: 2.92
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GML Öğreniyorum [Ders 5]
Yazar Konu
ActionHG Çevrimdışı
HG
*
Emektar Üye

Yorum Sayısı: 408
Edilen Teşekkürler: 5
Alınan Teşekkürler:
34 mesajında 53 kere
Üyelik Tarihi: 14-01-2012

Rep Puanı: 567
ReaL Para: 767.30
Yorum: #1
GML Öğreniyorum [Ders 5]
”instance_place” Kodu
“instance_place” kodu bir objenin koordinatında başka bir obje olup olmadığını gösterir. Mesela bir obje sıkıştı mı onu bu kod sayesinde kurtarabilirsiniz. Örnek olarak şu şekilde kullanılır:
instance_place(x,y,objenin ismi// eğer objenin x ve y’sinde yazdığımız obje varsa
{
instance_destroy () // obje silinsin




”instance_destroy” Kodu
“instance_destroy” objenin bir durumda silinmesini sağlar. Örnek:
if can=// eğer can sıfırsa
{    
instance_destroy () // obje silinsin

”instance_create” Kodu
“instance_create” kodu bir olayın sonucunda bir objenin oluşmasını sağlar. Daha çok mermi oluşturmakta kullanılır. Örneğin karakterin Mouse  global_left_pressed eventine;
instance_create(x,y,mermi// karakterin x ve y’sinde mermi oluşsun. 
yazarsak sol Mouse tuşuna basınca mermi oluşur.

”instance_number” Kodu
“instance_number” kodu sayesinde objenin sayısına bakarak bir olay olmasını sağlarız. Örneğin:
instance_number(dusman) < // dusman objesinin sayısı birden azsa
{
room_goto_next () // diğer odaya geçilsin






”instance_nearest” Kodu
instance_nearest kodunun anlamını “nearest”’ın anlamına bakarak biraz anlayabiliriz. 7. Sınıf olan ama güzel olan İngilizcemi kullanarak “nearest”’in “en yakın” anlamına geldiğini size söyleyebilirim. Bu en yakına instance de katınca en yakın obje anlamına geliyor. Bu kodu bir objenin bir objeye gitmesi için kullanabiliriz.
instance_nearest(x,y,objeismi// En yakın ojeisminin x ve y’si 
bu kodu ekleyerek ve çıkararak istediğinizi yapabilirsiniz.

”instance_change” Kodu
Arkadaşlar “change”, “değişme” anlamına gelir. Örneğin biz elmaya deyince elmanın yarım elmaya dönüşmesini istiyoruz. Bunun için elmanın Collision Eventine;
instance_change(yarımelma,1// Yarım elmaya dönüş. 
Not= 1’i koyunuz. Koymazsanız olmaz.

Game Maker, Dev C++ ve Google SketcUp User
Ö.M.den (özellikle game maker hakkında) istediğiniz soruyu sorabilirsiniz yardım ederim.
15-02-2012 23:54
kullanıcının web sitesini ziyaret et kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
[-] Aşağıdaki 2 üye ActionHG üyesine bu mesaj için teşekkür etti:
asimavi, Mistap
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [DERS] Game Maker Futbol Örneği Sado 19 10,045 08-10-2016 16:26
Son Yorum: AyraNN
  Game Maker Ders İstekleri Salvatore 17 5,588 01-01-2016 1:44
Son Yorum: kerim0267
  Kan Efekti [DERS] Oyuncu 4 1,581 01-02-2015 21:15
Son Yorum: toddo
  [DERS] Videolu Game Maker Dersleri | Ders 4 | Menü Yapımı ve Ayrıntılar mmrsefa 5 2,101 19-02-2014 16:21
Son Yorum: korsan games
  [DERS] Videolu Game Maker Dersleri | Ders 3 | Seviye Kavramı mmrsefa 2 1,334 18-02-2014 16:32
Son Yorum: mmrsefa

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Kurucu » Yönetici » Üst Yetkili » Yetkili » Platin Üye » Gold Üye » Silver Üye » Yeni Üye » Yasaklı Üye

Dost Linkler
İletişimReaLses Yukarı GitArşivRSS Beslemesi