Üst MenüForum kuralları Üst MenüGenel Haberler Üst MenüSoru Sorun Üst MenüForum Takımı Üst MenüReaL Para Üst MenüVİP Bölüm Üst MenüTurnuval Forum
OyunJet Bütün Oyunlar
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 23 Oy - Ortalama: 3.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan Efekti [DERS]
Yazar Konu
Oyuncu Çevrimdışı
Unity 3d - Ses & Dj
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 2,693
Edilen Teşekkürler: 268
Alınan Teşekkürler:
112 mesajında 137 kere
Üyelik Tarihi: 29-03-2012

Rep Puanı: 811
ReaL Para: 1691.10
Yorum: #1
Kan Efekti [DERS]
Eveet. Herkese merhaba. Bu derste bir adamın içinden kurşun
geçtiğinde kan o yönde püskürecek ve kemik, etler o yönde
fırlayacak. (biraz vahşiyce ama Açık Ağızlı Gülümseme ) . Bence fps oyunlarınız
için harika bir efekt ve yöntemi...

1- Sayfanın altındaki ek dosyayı indirin, gm de sprite load edin ve
adını mutlaka "sprAdam" koyun.

2- Şimdi ya bir top çizin, ya da pacman gibi bir karakter çizin
32 x 32 lik... Adını "sprKarakter" koyun.

3- Yeni bir obje açın. Sprite seçmeyin. Adını "objKan" koyun. Depth ini "-500" yapın.

4- Create Event ına;

global.sky_type 0//Gökyüzü.
can_shoot true//Ateş etme.
    
x=room_width/2//Merkez silah.
    
y=room_height/2//Merkez silah. 

5- Alarm 0 Event ına;

can_shoot=true//Ateş etsin. 

6- Keyboard/Left Event ına;

if x>10 {x-=2;} //Sola ilerle. 

7- Keyboard/Right Event ına;

if x<room_width-10 {x+=2;} //Sağa ilerle. 

8- Keyboard/Up Event ına;

if y>10 {y-=2;} //Yukarı ilerle. 

9- Keyboard/Down Event ına;

if y<room_height-10 {y+=2;} //Aşağı ilerle. 

10- Mouse/Global Mouse/Global Left Button Event ına;

if can_shoot=true{  //Eğer ateş ederse.
    
can_shoot=false//Ateş edemediği zaman.
    
alarm[0] = 10//Tekrar ateş ettiği zaman alarm 0 ı aktif etsin.
    
var bullet;
    
bullet=instance_create(x,y,objKursun); //Kurşun çıkarsın.
    
bullet.direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); //Farenin baktığı hizada.


11- Draw Event ına;

draw_sprite_ext(sprKursun,0,x,y,1,1,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y),c_white,1);
draw_sprite_ext(sprKursun,1,x,y,1,1,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y),c_white,1);
    
//Kurşun üret. 

12- Yeni bir sprite açın. Adını "sprKursun" koyun. Ve
bir kurşun çizin. Şöyle 16x16 lık yatay bir çizgi yani...

13- Yeni bir sprite oluşturun. Sayfanın altındaki "sprKan" sprite dosyasını
farklı kaydet yapın. Sprite load edip adını "sprKan" koyun.

14- Yeni bir sprite oluşturun. Sayfanın altındaki sprKemik
dosyasını indirip sprite load edin. Adını "sprKemik" koyun. Mutlaka sprite larınızı "center" layın!

15- Yeni bir obje oluşturun. Adını "objAdam1" koyun. Adam sprite ını
seçin. Depth ini 2 yapın.

16- Yeni bir obje oluşturun. Adını "objAdam1b" koyun. Adam sprite ını
seçin. Depth ini 2 yapın.

17- Yeni bir obje oluşturun. Adını "objAdam2" koyun. Adam sprite ını
seçin. Depth ini 2 yapın.

18- Yeni bir obje oluşturun. Adını "objAdam2b" koyun. Adam sprite ını
seçin. Depth ini 2 yapın.

19- "objAdam2" objesinin Create event ına;

//Kan sistemi
blood_sys part_system_create();
part_system_depth(blood_sys,-2);

blood_emitter part_emitter_create(blood_sys);

blood part_type_create();
part_type_alpha2(blood,1,0);
part_type_color2(blood,c_red,c_maroon);
part_type_direction(blood,0,360,0,0);
part_type_gravity(blood,1,270);
part_type_orientation(blood,0,0,0,0,true);
part_type_shape(blood,pt_shape_line);
part_type_size(blood,0.06,0.15,0,0);
part_type_speed(blood,8,15,0,0); 

20-
//Yine kan sistemi...
blood_sys part_system_create();
part_system_depth(blood_sys,-2);

blood_emitter part_emitter_create(blood_sys);

blood part_type_create();
part_type_alpha2(blood,1,0);
part_type_color2(blood,c_red,c_maroon);
part_type_direction(blood,0,360,0,0);
part_type_gravity(blood,1,270);
part_type_orientation(blood,0,0,0,0,true);
part_type_shape(blood,pt_shape_line);
part_type_size(blood,0.06,0.15,0,0);
part_type_speed(blood,8,15,0,0); 

21- "objKursun" objesinin create event ına;

image_angle direction//Hedef. 

23- Yeni bir obje oluşturun. Sprite ını kan seçin.
Adını mutlaka "objKan1" koyun.

24- Create Event ına;

EveetHerkese merhabaBu derste bir adamın içinden kurşun
geçtiğinde kan o yönde püskürecek ve kemik
etler o yönde
fırlayacak
. (biraz vahşiyce ama :) . Bence fps oyunlarınız
için harika bir efekt ve yöntemi
...

1Sayfanın altındaki ek dosyayı indiringm de sprite load edin ve
adını 
[color=#FF0000]mutlaka[/color] "[color=#1E90FF]sprAdam[/color]" koyun.

2Şimdi ya bir top çizinya da pacman gibi bir karakter çizin
32 x 32 lik
... Adını "[color=#1E90FF]sprKarakter[/color]" koyun.

3Yeni bir obje açınSprite seçmeyinAdını "[color=#FF0000]objKan[/color]" koyunDepth ini "[color=#006400]-500[/color]" yapın.

4Create Event ına;

[
php]
global.
sky_type 0//Gökyüzü.
can_shoot true//Ateş etme.
    
x=room_width/2//Merkez silah.
    
y=room_height/2//Merkez silah. 

5- Alarm 0 Event ına;

can_shoot=true//Ateş etsin. 

6- Keyboard/Left Event ına;

if x>10 {x-=2;} //Sola ilerle. 

7- Keyboard/Right Event ına;

if x<room_width-10 {x+=2;} //Sağa ilerle. 

8- Keyboard/Up Event ına;

if y>10 {y-=2;} //Yukarı ilerle. 

9- Keyboard/Down Event ına;

if y<room_height-10 {y+=2;} //Aşağı ilerle. 

10- Mouse/Global Mouse/Global Left Button Event ına;

if can_shoot=true{  //Eğer ateş ederse.
    
can_shoot=false//Ateş edemediği zaman.
    
alarm[0] = 10//Tekrar ateş ettiği zaman alarm 0 ı aktif etsin.
    
var bullet;
    
bullet=instance_create(x,y,objKursun); //Kurşun çıkarsın.
    
bullet.direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); //Farenin baktığı hizada.


11- Draw Event ına;

draw_sprite_ext(sprKursun,0,x,y,1,1,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y),c_white,1);
draw_sprite_ext(sprKursun,1,x,y,1,1,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y),c_white,1);
    
//Kurşun üret. 

12- Yeni bir sprite açın. Adını "sprKursun" koyun. Ve
bir kurşun çizin. Şöyle 16x16 lık yatay bir çizgi yani...

13- Yeni bir sprite oluşturun. Sayfanın altındaki "sprKan" sprite dosyasını
farklı kaydet yapın. Sprite load edip adını "sprKan" koyun.

14- Yeni bir sprite oluşturun. Sayfanın altındaki sprKemik
dosyasını indirip sprite load edin. Adını "sprKemik" koyun. Mutlaka sprite larınızı "center" layın!

15- Yeni bir obje oluşturun. Adını "objAdam1" koyun. Adam sprite ını
seçin. Depth ini 2 yapın.

16- Yeni bir obje oluşturun. Adını "objAdam1b" koyun. Adam sprite ını
seçin. Depth ini 2 yapın.

17- Yeni bir obje oluşturun. Adını "objAdam2" koyun. Adam sprite ını
seçin. Depth ini 2 yapın.

18- Yeni bir obje oluşturun. Adını "objAdam2b" koyun. Adam sprite ını
seçin. Depth ini 2 yapın.

19- "objAdam2" objesinin Create event ına;

//Kan sistemi
blood_sys part_system_create();
part_system_depth(blood_sys,-2);

blood_emitter part_emitter_create(blood_sys);

blood part_type_create();
part_type_alpha2(blood,1,0);
part_type_color2(blood,c_red,c_maroon);
part_type_direction(blood,0,360,0,0);
part_type_gravity(blood,1,270);
part_type_orientation(blood,0,0,0,0,true);
part_type_shape(blood,pt_shape_line);
part_type_size(blood,0.06,0.15,0,0);
part_type_speed(blood,8,15,0,0); 

20-
//Yine kan sistemi...
blood_sys part_system_create();
part_system_depth(blood_sys,-2);

blood_emitter part_emitter_create(blood_sys);

blood part_type_create();
part_type_alpha2(blood,1,0);
part_type_color2(blood,c_red,c_maroon);
part_type_direction(blood,0,360,0,0);
part_type_gravity(blood,1,270);
part_type_orientation(blood,0,0,0,0,true);
part_type_shape(blood,pt_shape_line);
part_type_size(blood,0.06,0.15,0,0);
part_type_speed(blood,8,15,0,0); 

21- "objKursun" objesinin create event ına;

image_angle direction//Hedef. 

23- Yeni bir obje oluşturun. Sprite ını kan seçin.
Adını mutlaka "objKan1" koyun.

24- Create Event ına;

speed random(8); 
friction 0.1
direction random(360); 
image_angle random(360); 
image_single random(image_number-1); 
image_xscale random(1); 
image_yscale image_xscale
fade false
alarm[0] = 300
alarm[1] = 3

25- Alarm 0 Event ına;

fade=true

26- Alarm 1 Event ına;

if speed 0{instance_create(x,y,objPuskurme);} 
alarm[1] = 3

27- Step Event ına;

image_angle += speed/2
if 
fade=true{image_alpha -= 0.02;} 
if 
image_alpha <0.1{instance_destroy();} 

28- Yeni bir obje oluşturun. Adını "objKan2" koyun.

29- Create event ına;

speed random(8); 
friction 0.1
image_angle random(360); 
image_single random(image_number-1); 
image_xscale random(1); 
image_yscale image_xscale
fade false
alarm[0] = 300
alarm[1] = 3

30- Alarm 0 event ına;

fade=true

31- Alarm 1 event ına;

if speed 0{instance_create(x,y,objPuskurme);}
alarm[1] = 3

32- Step event ına;

image_angle += speed/2
if 
fade=true{image_alpha -= 0.02;} 
if 
image_alpha <0.1{instance_destroy();} 

33- Yeni bir obje açın ve adını "objPuskurme" koyun.
Depth ini 1 yapın. Ve sprite püskürme gibi olanı seçin işte...

34- Create event ına;

image_angle=random(360); 
image_single=random(image_number-1); 
image_alpha 0.2
alarm[0] = random(50)+10
fade=false

35- Alarm 0 event ına;

fade=true

36- Step event ına;

if fade=true{image_alpha -= 0.005;} 
if 
image_alpha <0.1{instance_destroy();} 

37- Other/Outside room event ına destroy the instance ı ekleyin.

38- Son olarakyaptığınız her objeyi odanın köşesine,
adamlarıda 4 sıra halinde yan yana dizin. Tabi
karakteride ortaya koyun ve test edin.

39- Sonuç ;
Her adama ayrı ayrı sıktığınızda ayrı kan efekti uygulanır bu da
iyi birşey Açık Ağızlı Gülümseme. Uzun oldu ama sonuç güzel olacaktır.

40-Bu Kadar...

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
(Bu konu en son: 14-09-2012 tarihinde, saat: 20:41 düzenlenmiştir. Konuyu düzenleyen: Oyuncu.)
16-05-2012 17:34
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
[-] Aşağıdaki 3 üye Oyuncu üyesine bu mesaj için teşekkür etti:
Bora, BoranKinq, kotadusmani
ARSLAN Çevrimdışı
Yeni Üye
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 38
Edilen Teşekkürler: 2
Alınan Teşekkürler:
2 mesajında 2 kere
Üyelik Tarihi: 03-01-2015

Rep Puanı: 0
ReaL Para: 260.01
Yorum: #2
RE: Kan Efekti [DERS]
örnek atarmısın Kararsız
01-02-2015 0:25
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
kotadusmani Çevrimdışı
Acemi Üye
*
Acemi Üye

Yorum Sayısı: 204
Edilen Teşekkürler: 2
Alınan Teşekkürler:
17 mesajında 17 kere
Üyelik Tarihi: 23-06-2014

Rep Puanı: 48
ReaL Para: 502.21
Yorum: #3
RE: Kan Efekti [DERS]
Üşenmemiş yazmış +rep

HTML ve CSS ile uğraşıyorum (Profosyonel Değil) PHP öğreniyorum.

Yaptığım site
Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
01-02-2015 0:39
kullanıcının web sitesini ziyaret et kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Bora Çevrimdışı
Acemi Üye
*
Acemi Üye

Yorum Sayısı: 68
Edilen Teşekkürler: 1
Alınan Teşekkürler:
4 mesajında 5 kere
Üyelik Tarihi: 03-08-2014

Rep Puanı: 45
ReaL Para: 303.00
Yorum: #4
RE: Kan Efekti [DERS]
+rep verdim helal olsun Süper

MultiProgrammer Studyo

Alımlarımız başlamıştır.Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
01-02-2015 16:43
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
toddo Çevrimdışı
Acemi Üye
*
Acemi Üye

Yorum Sayısı: 50
Edilen Teşekkürler: 0
Alınan Teşekkürler:
7 mesajında 7 kere
Üyelik Tarihi: 15-08-2012

Rep Puanı: 10
ReaL Para: 121.00
Yorum: #5
RE: Kan Efekti [DERS]
Cok iyi mutiş yapmisin ama kardeş gevur gibi ingilizce değişken koymuşun ve nedenini açıklamadan ismini mutlaka sprAdam koyun demişsin ben onun nedenini biliyorum ama yeni başlayanları kolay yoldan ezberciliğe yöneltiyorsun bildiğim bir yöntemdi ama yararlı +++
01-02-2015 21:15
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [DERS] Game Maker Futbol Örneği Sado 19 10,046 08-10-2016 16:26
Son Yorum: AyraNN
  Game Maker Ders İstekleri Salvatore 17 5,589 01-01-2016 1:44
Son Yorum: kerim0267
  Bulut Efekti Dersi Oyuncu 6 2,116 28-01-2015 14:36
Son Yorum: ARSLAN
  Kuş Bakışı Yağmur Efekti Dersi Oyuncu 5 1,881 26-01-2015 21:29
Son Yorum: ARSLAN
  [DERS] Videolu Game Maker Dersleri | Ders 4 | Menü Yapımı ve Ayrıntılar mmrsefa 5 2,101 19-02-2014 16:21
Son Yorum: korsan games

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Kurucu » Yönetici » Üst Yetkili » Yetkili » Platin Üye » Gold Üye » Silver Üye » Yeni Üye » Yasaklı Üye

Dost Linkler
İletişimReaLses Yukarı GitArşivRSS Beslemesi