Üst MenüForum kuralları Üst MenüGenel Haberler Üst MenüSoru Sorun Üst MenüForum Takımı Üst MenüReaL Para Üst MenüVİP Bölüm Üst MenüTurnuval Forum
OyunJet Bütün Oyunlar
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 36 Oy - Ortalama: 2.89
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuş Bakışı Yağmur Efekti Dersi
Yazar Konu
Oyuncu Çevrimdışı
Unity 3d - Ses & Dj
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 2,693
Edilen Teşekkürler: 268
Alınan Teşekkürler:
112 mesajında 137 kere
Üyelik Tarihi: 29-03-2012

Rep Puanı: 811
ReaL Para: 1691.10
Yorum: #1
Kuş Bakışı Yağmur Efekti Dersi
Merhaba arkadaşlar. Bu derste kuş bakışı yağmur efekti yapacağız birlikte. Aşağıdaki yolu izleyin ve öğrenin.

Kuş Bakışı Yağmur Efekti Dersi;

1- Bir sprite çizin. Önerim 16x16 lık bir kareyi bi renk ile doldurmanız.

2- Sonra bir obje açın. Adını " objKusbakisiyagmur " koyun.

3- Sprite ınızı seçin ve create event koduna şu kodları yapıştırın;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
global.sky_type = -2//Bu yağmuru gök yüzü hizasına getiren kod.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// 

4- Step event koduna şu kodları yapıştırın;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//Kullanıcı kontrolü.
if keyboard_check(vk_up){view_yview[0]=max(view_yview[0]-3,0)}
if 
keyboard_check(vk_down){view_yview[0]=min(view_yview[0]+3,room_height)}
if 
keyboard_check(vk_left){view_xview[0]=max(view_xview[0]-3,0)}
if 
keyboard_check(vk_right){view_xview[0]=min(view_xview[0]+3,room_width)}
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
instance_create(view_xview[0]+random(550),view_yview[0],objYagmur);  //Kameranın üst tarafına bir yağmur.
instance_create(view_xview[0],view_yview[0]+random(500),objYagmur); //Kameranın sol tarafına bir yağmur.
instance_create(view_xview[0]+550,view_yview[0]+random(500),objYagmur); //Kameranın sağ tarafına bir yağmur.
instance_create(view_xview[0]+random(550),view_yview[0]+500,objYagmur); //Kameranın alt tarafına bir yağmur.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// 

5- Visible tikini kaldırın.

6- Yeni bir obje açın. Sprite ı fark etmez. Ama adını mutlaka "objYagmur" koyun.

7- Create Event koduna;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    
distance=random(350)+50//Yağmurun yere olan uzaklık mesafesi y+z doğrusu...
    
image_xscale 10//Yağmur damlasının uzunluğu...
    
destx view_xview[0]+view_wview[0]/2//X uzunluğu...
    
desty view_yview[0]+view_hview[0]/2//Y uzunluğu...
    
direction point_direction(x,y,destx,desty); //Yağmurun izleyeceği yol = yer...
    
image_angle direction//Damlaların rotası...
    
speed 12//Yağmurun hızı...
    
image_alpha=random(0.4);
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// 

8- Destroy Event koduna;

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
instance_create(x,y,objSicra); //Sıçrama oluşturuyoruz. (yağmurun sıçraması).
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// 

9- Step Event koduna şu kodları yapıştırın;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
image_xscale = (distance_to_point(destx,desty)-distance)/100//Yağmur damlası yere düşerken (ve yere uzaklık = yakınlık mesafesi kısalırken) sıçrama oluşturur.
if distance_to_point(destx,desty)<distance{instance_destroy()} //Yere düşünce yok olur ve geriye sıçrama kalır.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// 

10- Yeni bir obje açın. Sprite ı seçip adını "objSicra" koyun mutlaka.

11- Create Event koduna;

image_alpha=random(0.5)+0.5;  //Damlanın düştükten sonraki sıçrama boyutu...

    
    //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// 

12- Step Event koduna şu kodları yapıştırın;

image_alpha-=0.05//Buralar da variable larımızın sağlamlaştırması ki kamera değişirken yağmurumuzun boyutu aynı kalsın...
if image_alpha<=0//Eğer yere varırsa yok olsun...
instance_destroy()} ///////////////////////////////////////Oyuncu///////////////////////////////////////////////// 

13- Odaya sadece "objKusbakisiyagmur" u koyun 2 tane. Test etmeden önce mutlaka çimenlik bir backgraund seçin. Bu önemli.

14- Yön tuşları ile haritada gezdiğinizde yağmuru göreceksiniz Açık Ağızlı Gülümseme

15- Son olarak beğendiyseniz eğer bunu tatlı bir dille izah edin kalbim kırılmasın üzgün ben kendime mi anlatıyorum? Açık Ağızlı Gülümseme.

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
06-05-2012 17:57
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
[-] Aşağıdaki 1 üye Oyuncu üyesine bu mesaj için teşekkür etti:
vlkn1903
Sado Çevrimdışı
Muhammet Çolak
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 662
Edilen Teşekkürler: 5
Alınan Teşekkürler:
1 mesajında 2 kere
Üyelik Tarihi: 14-01-2012

Rep Puanı: 101
ReaL Para: -324.62
Yorum: #2
RE: Kuş Bakışı Yağmur Efekti Dersi
aha tam aradım şey çok sağol Açık Ağızlı Gülümseme +rep
06-05-2012 17:59
kullanıcının web sitesini ziyaret et kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Oyuncu Çevrimdışı
Unity 3d - Ses & Dj
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 2,693
Edilen Teşekkürler: 268
Alınan Teşekkürler:
112 mesajında 137 kere
Üyelik Tarihi: 29-03-2012

Rep Puanı: 811
ReaL Para: 1691.10
Yorum: #3
RE: Kuş Bakışı Yağmur Efekti Dersi
Eyvallah Açık Ağızlı Gülümseme. Daha takip edin bak vercem inşallah efekt dersleri. Mesela sıradaki ders kan efekti.

Ateş edince adamın içinden kan püskürmesi.

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
06-05-2012 18:07
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Sado Çevrimdışı
Muhammet Çolak
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 662
Edilen Teşekkürler: 5
Alınan Teşekkürler:
1 mesajında 2 kere
Üyelik Tarihi: 14-01-2012

Rep Puanı: 101
ReaL Para: -324.62
Yorum: #4
RE: Kuş Bakışı Yağmur Efekti Dersi
güzelde yetişemeyebilirim çıkıcam çünkü Açık Ağızlı Gülümseme
06-05-2012 18:17
kullanıcının web sitesini ziyaret et kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Oyuncu Çevrimdışı
Unity 3d - Ses & Dj
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 2,693
Edilen Teşekkürler: 268
Alınan Teşekkürler:
112 mesajında 137 kere
Üyelik Tarihi: 29-03-2012

Rep Puanı: 811
ReaL Para: 1691.10
Yorum: #5
RE: Kuş Bakışı Yağmur Efekti Dersi
Olsun ne zaman gelirsen dersimi üst bölümde bulabilirsin Açık Ağızlı Gülümseme .

Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
06-05-2012 18:29
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
ARSLAN Çevrimdışı
Yeni Üye
*
Yeni Üye

Yorum Sayısı: 38
Edilen Teşekkürler: 2
Alınan Teşekkürler:
2 mesajında 2 kere
Üyelik Tarihi: 03-01-2015

Rep Puanı: 0
ReaL Para: 260.01
Yorum: #6
RE: Kuş Bakışı Yağmur Efekti Dersi
süpersin Gülümseme işime yarıcak
26-01-2015 21:29
kullanıcının tüm mesajlarını bul Teşekkür Et Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Kan Efekti [DERS] Oyuncu 4 1,581 01-02-2015 21:15
Son Yorum: toddo
  Bulut Efekti Dersi Oyuncu 6 2,114 28-01-2015 14:36
Son Yorum: ARSLAN
  [DERS] Game maker arabaya binme ve inme dersi ömer faruk ayvaz 6 2,689 26-01-2015 11:40
Son Yorum: ömer faruk ayvaz
  Game Maker 3D Işıklandırma Efekti miracyilmaz 5 1,812 02-05-2013 11:07
Son Yorum: miracyilmaz
  yeniler için giriş dersi a.hakan55 2 1,124 15-09-2012 1:23
Son Yorum: a.hakan55

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Kurucu » Yönetici » Üst Yetkili » Yetkili » Platin Üye » Gold Üye » Silver Üye » Yeni Üye » Yasaklı Üye

Dost Linkler
İletişimReaLses Yukarı GitArşivRSS Beslemesi